Japanese Book Review: Sew Chic Kids

9:24 AM

Today I'm happy to share with you one of my daughter's favourite dress: a pinafore dress made of some nice Mochi Moon Bunnies by Cotton + Steel. The pattern comes from a lovely Japanese sewing book called Happy Homemade - Sew Chic Kids published by Tuttle.

Oggi sono felice di condividere con voi uno dei vestiti preferiti di mia figlia: un abito con spalline realizzato in tessuto Mochi Moon Bunnies by Cotton + Steel. Il cartamodello è tratto da un bellissimo libro giapponese, Happy Homemade - Sew Chic Kids pubblicato da Tuttle.


This book features 20 fun sewing patterns for girls and boys too, which is a big plus for me. I usually don't sew for boys, but I love it when I see that they are not neglected by the sewing world! 

Questo libro comprende 20 cartamodelli per bambine e bambini, e il fatto che ci siano dei cartamodelli maschili è un punto in più! Normalmente non cucio per bambini, ma apprezzo quando non vengono trascurati dal mondo del cucito!


I fell in love with that pinafore almost immediately. My daughter can use it with a t-shirt or alone as a sundress when the wheather is hotter. And the fit is great. I've sewn a 3Y size for my daughter following the measurements chart and it's spot on.

Mi sono innamorata di questo abito immediatamente. Mia figlia lo può indossare con una maglietta o da solo come prendisole. E le calza a pennello. Ho cucito una taglia 3 anni, seguendo la tabella delle misure, ed è perfetta.




Here are a couple of my favorite dresses: the first has frilled shoulders, I'm dreaming of making a version of it in Liberty fabric.

Ecco alcuni dei miei preferiti dal libro: il primo da le maniche arricciate. Mi immagino già una versione in tessuto Liberty.


Shorts!


And a nice parka and shirt for boys (or even girls!)

Un bel parka e una camicia per bambini (o bambine!)


As in the other Japanese books, the instructions are clearly described with diagrams. The only drawback of this book is that the patterns don't include seam allowance, which is a bit annoying...but all the Japanese books I've used so far don't do it, so I really can't complain.

Come di consueto nei libri giapponesi, ogni passo della costruzione è spiegato attraverso diagrammi. L'unico svantaggio di questo libro è che non comprende i margini di cucitura, ma tutti i libri giapponesi che ho usato finora non li comprendono, quindi non mi posso davvero lamentare.


This dress is super comfortable! The Mochi is quilting cotton but it doesn't crease so much as other quilting cottons do.
The perfect dress for a walk in the park! 

Questo vestito è comodissimo! Il Mochi è un cotone da quilting ma non si stropiccia molto, a differenza di altri tessuti pensati per il patchwork.
Il vestito perfettto per una passeggiata al parco!


You Might Also Like

9 comments

  1. I can totally understand that this is your daughter's favorite dress. I mean these bunnies are so cute! And I also love this book. I've yet to show some shorts that I made for J - if ever the weather gets warm enough for shorts again...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Annika, looking forward to see your shorts...I've taken the pictures of this dress a couple of weeks ago, when the weather was good, but know it rains since days..

      Delete
  2. E' bellissimo Dotta, mi piace davvero tanto.
    Grazie per aver condiviso il tuo lavoro e il libro da cui hai tratto il modello. Mi hai fatto venire voglia di farlo alla mia bimba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Il libro è molto bello Mariangela, è pieno di ispirazioni. Mi piace il tuo shop!

      Delete
  3. So so cute! Love the dress! And the fabric is perfect for it!

    ReplyDelete
  4. The dress is very cute and the fábrica is so beautiful and looks great in her.

    ReplyDelete
  5. Fabric... Sorry, it's my orthographic corrector... (For Portuguese)

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest

Subscribe